5 tipů jak vládnout sociálním sítím v roce 2018 – část 1.

Dnešní doba žije sociálními sítěmi. Jsou běžnou součástí našeho soukromého i pracovního života. Jaký je jejich potenciál pro Váš obchod? Na co se zaměřit a na co nezapomenout, abyste byli “IN” a úspěšní?

Facebook tu už je s námi nějaký ten pátek, konkrétně od roku 2006, kdy se jeho brány poprvé otevřely široké veřejnosti a mohli se do něj přihlásit i uživatelé mimo vysoké školy ve spojených státech. Každý rok nám přinese nové příležitosti a zase naopak pohřbí to, co fungovalo rok předchozí. Pokud jako firma chcete uspět na Facebooku nebo Instagramu, je potřeba hrát podle nových pravidel hry, protože to, co fungovalo před pár lety lety, dneska už již téměř určitě fungovat nebude. Pravidla se každý rok mění a je potřeba sledovat aktuální trendy. V opačném případě můžete přijít o velkou spoustu času a finančních prostředků, které Vám přinesou mizivé, a nebo žádné, výsledky.

Dali jsme pro Vás dohromady 5 tipů, jak můžete v roce 2018 uspět na sociálních sítích a oslovit tím nové i stávající zákazníky. A zde jsou první z nich.

 

Videa a zase videa

Letošní rok bude rok videí a to především velmi krátkých videí. V roce 2017 bylo 90% sdíleného obsahu na sociálních sítích právě ve formě videa. Pokud se tedy na Facebooku nebo Instagramu můžeme ještě bavit o organickém, nebo-li neplaceném, dosahu, bude za ním stát právě poutavé video.

Největší výzva bude zaujmout uživatele v prvních třech vteřinách videa, protože pokud se Vám to nepodaří, drtivá většina uživatelů překlikne na další obsah a Vaše video zmizí v zapomnění spolu s vynaloženými prostředky na jeho streamování. Záležet si tedy dejte především na úplném začátku každého videa, které by mělo uživatele zaujmout na první pohled.

Do roku 2020 by návštěvnost webů ze sociálních sítí měla proudit 80% právě z video obsahu a proto je potřeba začít se videu věnovat co nejdříve.

 

Vzestup chatbotů v messengeru

Ano, čtete dobře. Chatboti jsou na vzestupu. Že jste o nich ještě neslyšeli? Pokud ne, tak velmi brzy uslyšíte.

Co že to je vlastně ten chatbot? Jedná se o formu umělé inteligence, kdy si vy jako vývojář nadefinujete do detailů to, co má chatbot psát zákazníkům. Najdete pro něj hodně možností využití. Stačí být jen kreativní.

V zahraničí je chatbot běžně používaný jako doplňkový nástroj prodeje v e-commerce, kdy je schopen posunout remarketing na tak vysokou úroveň, že Vám sám nabízí do chatu produkty, které jste shlédli, ale nekoupili. Jedná se tedy o vyšší formu e-mail marketingu s tím, že otevřených zpráv v messengeru je prakticky 100%.

Dále je chatbot schopen zajistit zákaznickou podporu, online rezervace, online prodej, zodpovědět zákazníkům nejčastější dotazy, zasílat newsletter a nebo Vám řekne, jaké je dnes počasí. Jeho využití prakticky nezná mezí a jediné, co ho může nyní nějakým způsobem zbrzdit, je nařízení GDPR. Ale i zde platí, že půjde pouze o Vaši kreativitu a o to, jak si budete schopni využití chatbota obhájit.

Pro názorný příklad je zde pár odkazů na chatboty. Můžete vyzkoušet, co takový chatbot umí v praxi. U nás je nyní asi nejznámější chatbot pojišťovny AXA, který Vám sjedná cestovní pojištění.

Sjednání pojištění – https://www.messenger.com/t/AXAAssistanceCZSK
Objednávka v restauraci – https://www.ordernow.me/
Výběr pneumatik – https://www.messenger.com/t/testpneumatik
Poradí s hypotékou – https://www.messenger.com/t/bezporadce

Jak takového chatbota vytvořit? Na jednodušší chatboty Vám postačí online nástroj www.chatfuel.com. Na složitější boty už budete muset kontaktovat specialistu, který bota naprogramuje a s tím Vám můžeme pomoci u nás v FCC.

Právě jste se dozvěděli o prvních dvou tipech jak letos vládnout sociálním sítím. Vzhledem k obsáhlosti tématu najdete další tři tipy v našem příštím článku. Čekání si můžete ukrátit čtením některého z našich předchozích článků a nebo nám zavolejte (602 710 206) a pobavte se s námi o tom jak bychom Vám my mohli pomoci ovládnout sociální sítě.