5 tipů jak vládnout sociálním sítím v roce 2018 – část 2.

V první polovině našeho článku, který naleznete zde, jsme se věnovali videům a chatbootům, dvěma tématům, které v letošním roce budou rozhodně hýbat sociálními sítěmi. Jelikož jsme Vám ale slíbili pět tipů, plníme slovo a přinášíme Vám další tři tipy pro ovládnutí sociálních sítí.

 

Influencer marketing pořád žije

Využití influencerů na propagaci značky není žádná novinka, ale jedná se stále o velmi efektivní způsob a měli byste zvážit zapojení tohoto druhu marketingu do Vašeho marketingového plánu.

Bohužel to ale není tak jednoduché, jak se to na první pohled zdá. Vybrat ty správné influencery, které přinesou Vaší značce přidanou hodnotu může být poměrně těžké. Je potřeba si influencery nejprve prověřit a domluvit podmínky spolupráce.

Není influencer jako influencer a počet sledujících rozhodně není jediná metrika, na kterou byste se při výběru měli zaměřit.

Na co se tedy při výběru influencera zaměřit?

  • Složení sledujících – měli by převažovat reální uživatelé nad fiktivními
  • Počet komentářů a jejich obsah pod příspěvky
  • Celková nálada v komentářích příspěvků
  • Poměr “lajků” na příspěvku s celkovým počtem sledujících
  • Počet sledujících
  • Vývoj účtu influencera (jestli nemá koupené sledující)
  • Cena za spolupráci

 

Istagram stories

Také každé ráno a ve volných chvílích koukáte na stories na Instagramu? Nejste rozhodně sami. Pokud se v autobuse nebo tramvaji rozhlédnete kolem sebe, uvidíte, že 7 z 10 lidí, co koukají do mobilu, si prohlíží Instagram stories. Z pohledu marketéra v roce 2018 se jedná o jedinečnou příležitost, jak se každý den dostat před obrovské množství lidí a odvyprávět jim příběh značky. A jak jsme si říkali, že letošní rok je rok videí, v Instagram stories tomu není jinak! I zde zabodujete krátkými a kreativními videi, které budou vyprávět příběh Vaší značky.

Videa samozřejmě nejsou jedinou možností, jak uspět v Instagram stories. Pokud dokážete vyprávět příběh prostřednictvím kvalitních a graficky propracovaných obrázků, dosáhnete velmi dobrých výsledků!

A pokud nemáte velký počet sledujících a Váš organický dosah není příliš velký, nezoufejte. Při tvorbě reklamních kampaní na Facebooku nyní můžete tvořit reklamy které se budou zobrazovat přímo ve stories uživatelů, na které cílíte. S tímto Vám rádi pomůžeme u nás v FCC.

 

Bez peněz to nepůjde

Pryč jsou doby, kdy jste přidali příspěvek na Facebook a ten se zobrazil 80% uživatelů, kteří sledují Vaší stránku. Mohli jste tak oslovit stovky a nebo dokonce tisíce lidí denně a nemuseli jste utratit ani korunu.

Bohužel, dnes je hra jiná. Pokud dnes přidáte příspěvek na firemní stránce, zobrazí se naprostému zlomku uživatelů a již nepřinese takové výsledky jako v minulosti.
Důvod je prostý. Obsahu na Facebooku je již obrovské množství a Váš news feed (hlavní stránka Facebooku, kde sledujete příspěvky ostatních) ho pojme stále stejné množství. Není tedy ani možné, aby organický dosah zůstal zachovaný.
Dalším důvodem je to, že Facebook se rozhodl upřednostňovat příspěvky Vašich přátel před příspěvky stránek, které sledujete. Chtějí tím dosáhnout lepšího UX (user experience) pro uživatele Facebooku a je to zcela pochopitelné.

Nejde ale popřít to, že celá situace se Facebooku velmi hodí, protože se “zavražděním” organického dosahu (jinak se o tom ani mluvit nedá) u stránek donutí inzerenty platit za větší dosah příspěvků.

Pokud tedy nemáte stránku, kde máte stovky tisíc fanoušků, platit budete muset.
Ať již budete platit za placený dosah nebo za influencery, bude potřeba, aby jste měli jasně vytyčené cíle a stanovený plán, jak požadovaných cílů dosáhnout. V opačném případě můžete také vyhazovat peníze z okna a nedosáhnete požadovaných výsledků.

Potřebujete nastavit strategii, jakou se bude vaše firma ubírat na sociálních sítích? Nevíte jak zvolit správného influencera a jak ho oslovit? Nevíte si rady s kampaněmi na sociálních sítích? Zavolejte nám, nebo napište a my se Vám budeme rádi věnovat.