Dejte náboru nový rozměr

Boj o zaměstnance. To je stávající situace v Česku. Míra nezaměstnanosti je nejnižší za posledních 5 let. Firmy bojují o zaměstnance. A lidé si mohou vybírat. I toto je jeden z důvodů velké fluktuace zaměstnanců na trhu práce. Postupy a nástroje, které dříve personalistům fungovaly, nyní do firmy ty správné lidi nepřivedou. Nestačí pouze podat inzerát, obsahující požadavky na kandidáta a benefity ve formě stravenek, a čekat na hromady odpovědí a pohodlně si vybírat z fronty zájemců. Současný trend v náboru je jiný. Marketing je nezbytnou součástí, bez které se v dnešní době v oboru HR neobejdete.

 

Náborová kampaň

Správnou cestou současné doby je do hledání kvalitních lidí zapojit moderní marketingové postupy. Pouhá inzerce již nestačí. Žijeme v online prostředí, které nám nabízí rychlé informace o všem, co chceme “najít”. Stejně tak je to i s vyhledáváním nových zaměstnanců. Řešením je dobře cílená náborová kampaň, která navíc podpoří budování firemní reputace a brandu. Při náborových kampaních v online prostředí nesmíme zapomínat na to, že i naši současní zaměstnanci by mohli být ideálními kandidáty pro danou pozici, jen to bohužel nevíme. Toto je realita dnešních korporací. Proto vše co firma prezentuje směrem ven, by měla prezentovat také dovnitř firmy. Zapojení vlastních zaměstnanců do výběrových řízení je nejpřirozenější, ale zároveň nejopomíjenější. Zároveň i zaměstnanci, kteří jsou do náborové kampaně přímo zapojeni, následně informováni o průběhu a výsledku odvedou v náborové kampani svůj díl práce. Tito lidé, i v případě, že nemají zájem o danou pozici, jsou ambasadory značky, firemního prostředí. Přenesou tuto atmosféru ven mezi lidi. Potencionální uchazeč, který se ztotožní s „obrazem“ firmy, bude mít chuť se o místo ve firmě ucházet. Bude ho zajímat firma jako celek.

 

Vezměte útokem internet

Pokud chcete náborovat kvalitní lidi, kteří o vaši firmu stojí a zároveň “nevezmou do zaječích” po roce praxe a vaší investice do nich, musíte do náborové kampaně investovat významnější finanční prostředky. Cestou je moderní a přátelský náborový web, který prezentuje firmu, značku, hodnoty a lákavou nabídku. Kreativně a precizně zpracovaný náborový web je odrazovým můstkem pro PPC kampaně, textové i bannerové v internetovém prostředí a jejich propojení na sociální sítě (Facebook, Linked-In, Instagram, Twitter…).

 

A jsme zpět u příběhu

To co firma nabízí, by mělo být stěžejní, nikoliv „v patičce“ inzerátu. Lidé již nechtějí číst, jací mají být oni, ale co firma nabízí. Potencionální uchazeči čím dál tím více hledí na reputaci firmy, na firemní kulturu, přístup k zaměstnancům a podle toho se rozhodují. Ukažte jim svůj „příběh“, nalákejte je na to, jací jste. Buďte vidět prostřednictvím ADS. Získáte nejen nové zaměstnance, ale i podpoříte značku firmy.

 

Zní to jako „brnkačka“

Ačkoliv to zní jednoduše, jednoduché to není. Na tuto práci je třeba HR, marketingových a IT specialistů. My v FCC takové lidi máme. Začínáme analýzou počátečního stavu a následně navrhneme další kroky. Naplánujeme, spustíme a zkoordinujeme celou náborovou kampaň. Poskytneme statistiky úspěšnosti, sledovanosti a prokliků. Kampaň umíme i během jejího chodu upravovat a přizpůsobovat. Dělejte náborové kampaně profesionálně! Získejte ty správné a loajální zaměstnance.

 

Zprocesujeme to za Vás. Zavolejte nám (602 710 206), nebo napište a my s Vámi vše rádi probereme.