HR MARKETING – vzbuďte pozornost!

HR marketing vyjadřuje, jak je přes interní i vnější HR aktivity firma vidět jako celek. Je však bezpodmínečně nutné prezentovat reálné, existující příběhy, jinak to nemá ten správný dopad.

 

VYTVOŘTE PŘÍBĚH

Chcete prodat svou firmu uchazečům o zaměstnání? Vytvořte příběh, který sumarizuje vaší firmu jako takovou. Smyslem příběhu je sdělit lidem „z venku“ jak to u vás chodí:

  • jakou máte vizi a jaké uctíváte hodnoty (zapojujete se např. jako firma do charitativních a dobrovolnických akcí, smýšlíte a chováte se ekologicky, dbáte na příjemné a moderní pracovní prostředí apod.)
  • jak komunikujete se svými zaměstnanci, zda je do komunikace zapojujete a jakou jim dáváte zpětnou vazbu. Mají vaši zaměstnanci stejné informace (a včas) jako lidé „venku“?
  • jak své zaměstnance odměňujete a hodnotíte, rozumí vaši zaměstnanci svému ohodnocení, vnímají benefity jako benefity?

 

AŤ PŘÍBĚH OŽIJE

Pokud je vytvořen příběh, který je pravdivý, zajímavý, je o vašich lidech (nejen těch stěžejních), příběh, na který jsou vaši zaměstnanci hrdí, rozhodnou se ho sami posunout dál. Šíří ho zcela přirozeně na sociálních sítích a dostávají ho mezi své přátele i širokou veřejnost. Dávají svému okolí vědět, že je jejich firma prezentuje, že dává vědět, jaký výjimečný mají tým, že se podařila nějaká věc, že dosáhli skvělého výsledku. Tím se každý rád pochlubí.

 

FIRMU PRODÁVÁ TVÁŘ

Zkušenosti ze sociálních sítí říkají, že lidé jsou obecně nedůvěřiví k firemním prezentacím, když ale firmu prezentuje konkrétní tvář, pod svým vlastním jménem, jsou mnohem více důvěřiví a mají tendenci články více číst, více se o informace zajímat a články komentovat. Informace je dobré sdělovat lidsky, aby i lajk sdělení pochopil. Stav ideál je, pokud vaši zaměstnanci sdílejí články s vlastním komentářem. Dávají tomu další rozměr.

Postavte se náboru čelem. Sdílejte, že je vaše firma neodolatelná a proč hledáte právě toho konkrétního zaměstnance. Nalákejte ho a nechte ho, aby sám došel k názoru, že jste pro něj to správné řešení.

Máte dobrou HR strategii a využíváte správné nástroje HR marketingu? Zavolejte nám (602 710 206), nebo napište a my s Vámi vše rádi probereme.