Jak na úspěšnou online náborovou kampaň

Online nábor

Článek na toto téma jsme publikovali v listopadu 2017 odborném HR časopise HR PROFI. Níže nahlédněte do rozšířené „online“ verze na našem blogu.

Jedním ze základních předpokladů úspěchu každé firmy je výběr vhodného zaměstnance pomocí efektivní náborové kampaně a zde je nezbytné specifikovat cílovou skupinu a určit, koho firma na danou pozici hledá.. Se stále silnější diverzifikací na generace X, Y, Z (více o jednotlivých generacích naleznete v našem blogovém článku X,Y,Z – Tři generace a jejich vlivy) a jejich potřeby i v pracovní oblasti je jednou z možností, která se nyní rozšířila i v HR marketingu, komunikace prostřednictvím online nástrojů. Správně nastavená online marketingová kampaň výrazně pomůže firmě v konkurenčním boji o získávání perspektivních zaměstnanců a zároveň vede ke zvýšení povědomí o firmě a značce.

Zaměříme-li se pouze na online HR marketing, firmy nejčastěji využívají k náboru různé pracovní portály. Nevýhodou těchto portálů bývá vysoká cena za inzerci a následně velké množství nerelevantních životopisů. Co se týče odborných nebo vysokých pozic, není inzerce přes pracovní portály nejlepším nástrojem pro oslovení cílové skupiny. Jaké nástroje online marketingu využít, aby náborová kampaň měla požadovaný dopad?

Vzhledem k aktuální nízké míře nezaměstnanosti musí personalisté vynaložit větší úsilí, aby zaujali perspektivního uchazeče. K tomu může přispět atraktivní náborová kampaň zahrnující co nejlépe zvolené marketingové nástroje, mezi které patří např. PPC a vytvoření originální microsite.

 

V jakém případě je vhodné využít microsite a online kampaně?

Před vytvořením strategie náboru a HR marketingu je nutné určit cílovou skupinu a nastavit konkrétní cíl, kterého chceme dosáhnout. Pokud hledáte jednoho pracovníka v úzkoprofilovém oboru na vrcholovou pozici, není volba náboru pomocí microsite a online kampaní nejlepší volbou. Pro tento typ je lepší zvolit konkrétní vyhledávání a kontaktování např. přes sociální sítě (LinkedIn), popř. pomocí headhunterů. V opačném případě, jestliže je vaším cílem masivní nábor zaměstnanců s nižšími požadavky na zkušenosti, je vytvoření zacílené atraktivní microsite a propagace pomocí PPC kampaně skvělá volba.

 

Jak by měla vypadat microsite, která kandidáta přesvědčí?

Microsite náborové kampaně by měla zahrnovat graficky a textově atraktivní formu inzerátu. Toto spojení by mělo potenciálního kandidáta provézt stránkou a přesvědčit ho k odeslání kontaktního formuláře s přiloženým životopisem. „Vytvořte microsite z pohledu potenciálního kandidáta, lépe tak nastavíte strategii a zvolíte styl komunikace.“

 

5 tipů pro úspěšný obsah:
  1. Mluvte řečí potenciálních kandidátů – pokud hledáte např. mladé lidi, je lepší zvolit formu komunikace, která je jim blízká, např. tykání a mladistvá moderní grafika.Nejjednodušší způsob, jak přesně zvolit řeč cílové skupiny, je vytvořit si personu (imaginární cílovou osobu), ke které budete mluvit. V tomto případě vámi vysněného kandidáta na pozici.
  2. Vyhněte se obecným frázím – příjemný kolektiv, nadstandartní finanční ohodnocení, firemní benefity. Toto jsou fráze, které se objevují téměř v každém inzerátu, proto tyto informace často nevedou k většímu zájmu uchazečů.. Zkuste vždy pomocí inzerátu předat co nejvíce konkrétních požadavků a informací o nabízeném místě.
  3. Myslete jako marketér – Benefity v podobě např. home office, mobilního telefonu, stravenek nebo možnosti využití firemní kantýny či posilovny prodejte tak, aby kandidáti měli pocit, že práce u vás bude opravdová zábava. Nezapomeňte zdůraznit skutečný přínos, flexibilitu, zodpovědnost za projekty, vedení apod.
  4. Buďte struční – V dnešní uspěchané době s velkým přísunem informací, nabídek a vzhledem k velké konkurenci firem je nutné vytvořit stručný a srozumitelný inzerát bez zdlouhavého úvodu, který kandidátům nic moc neřekne.
  5. Vytvořte originální obsah – Nelpěte na popisu práce, který je ve firmě léta a vytvořte vlastní, novou a atraktivní formu.

 

Jak vytvořit online náborovou kampaň?

Uvažujeme – li o náboru běžných zaměstnanců je vhodné využít online komunikační kanály. Pro dosažení relevantních výsledků je nutné zvýšit povědomí a návštěvnost vytvořené microsite. K tomu se využívají PPC kampaně a kampaně na sociálních sítích, které nabízejí celou řadu sofistikovaných metod, díky kterým oslovíte zajímavé kandidáty. Dnes je již možné kampaň zacílit podle rozsáhlých kritérií, kterými např. Google nebo Facebook potenciálního kandidáta klasifikuje. Kromě správného zacílení a nastavení klíčových slov je velice důležitá forma obsahu, která by měla odpovídat zvolené komunikaci microsite a měla by tvořit poutavá hesla, která kandidáta přesvědčí k prokliku na microsite. Doporučuje se též propojení textové reklamy s vizuální, tzn. bannerovou reklamou, aby byl potenciální kandidát osloven více formami propagace. S tímto vším vám dokážeme u nás ve First Choice Consulting pomoci, stejně tak, jako s vytvořením netradiční komunikace, která kandidáty zaujme.

Neváhejte a kontaktujte nás.