Kamenné obchody zde mají stále své místo

Kamenné obchody

V našem lednovém článku jsme se zabývali srovnáním kamenných obchodů a e-shopů a rádi bychom toto téma rozvedli a věnovali se zvlášť marketingovým nástrojům těchto prodejních kanálů.

Kamenné obchody v dnešní době ještě zdaleka nemají odzvoněno. Je to nenahraditelný prvek obchodního života, který má na trhu stále své specifické místo. Krom jiného totiž plní sociální a společenský úkol. Nejedná se pouze o kontakt obchodníka se zákazníkem, ale také o skupinky lidí, které považují nakupování za volnočasovou aktivitu a čas strávený s přáteli.

Jaké marketingové nástroje jsou pro kamenné obchody účinné? Jak k sobě nalákáte zákazníka?

V prvé řadě si musíte odpovědět na otázky: kdo je vaším zákazníkem, kdo je vaší cílovou skupinou, jaké mohou být důvody nákupu právě ve vašem obchodě, období roku kdy vás zákazníci vyhledávají. Pokud znáte potřeby svých zákazníků, můžete připravovat nabídku na míru. Na tyto zákazníky se pak zaměříte.

Základem je správný název a logo obchodu/firmy. Je to váš obraz, způsob jak se směrem k trhu a zákazníkům chcete profilovat a prezentovat. Jak je tato záležitost stěžejní si můžete přečíst v článku PÁR TIPŮ K TVORBĚ NÁZVU A LOGA FIRMY.

Stále funguje klasická tištěná reklama – letáky, plakáty, roll-upy apod. Velmi účinné je uspořádání akce se zaměřením na prezentaci části sortimentu, které předchází osobní pozvání. Součástí akce může být zajímavý host nebo poučení formou „přednášky“ či předvedení zboží. Výstupem může být klientovi nabídnutá sleva, zařazení do věrnostního programu či do soutěže o zajímavou cenu. Zákazník se u vás nesmí nudit, akce musí mít strukturu a „náboj“. Akce se nevyhlašuje příliš dopředu, aby zákazníci nezapomněli či si návštěvu nerozmysleli.

A samozřejmě lidé stále slyší na slevy, ochutnávky, kupóny, dárky k nákupu apod.

V současné době by veškerá taková aktivita měla být podpořena aktivní prezentací na internetu. Obchodník, který není „webově“ vidět má oproti těm co vidět jsou méně šancí. Je mnoho webových nástrojů, které podpoří aktivity ve vašem kamenném obchodě. Je důležité dát světu vědět, že zde váš obchod je a jaké je jeho zaměření.

Základem jsou moderně připravené webové stránky, které i kdyby nic jiného, propagují obchodníka, činnost, zaměření a kontakt. Prodávají váš kamenný obchod a přibližují ho zákazníkovi.

Hojně jsou využívané sociální sítě jako Facebook, Instagram, Twitter apod. Prostřednictvím vlastních kvalitních fotografií či videí se zde propagují výrobky, zboží, služby. Když je prezentace dostatečně líbivá zákazník chce zjistit více a dostává se přes příspěvky dál – na vaše webové stránky. Z webových stránek, pokud zákazníka zaujmou, se přijdou podívat do vašeho kamenného obchodu.

Vaším nejdůležitějším nástrojem je však vztah se zákazníkem. Mezilidská komunikace je alfou a omegou. Je důležité, aby prodejci byli příjemní, komunikativní a empatičtí lidé se schopností zaujmout. Právě toto je totiž konkurenční výhoda vašeho obchodu. Zde máte navrch nad e-shopy. Zákazníci, kteří mají s obchodníkem dobrou zkušenost a z nákupu, z výběru, i z reklamace dobrý pocit, vás budou vždycky vyhledávat a doporučovat. Je jim totiž u vás dobře.

Zaujal vás náš článek, chcete se s námi pobavit a případně navázat spolupráci? Pak se neváhejte podívat na naše stránky. Pak už nám stačí jen napsat (info@fcconsulting.cz) či zavolat (602 710 206). Nezávazně se pobavíme o tom, co umíme a v čem je naše skutečná přidaná hodnota.