Kouzlo firemní identity

Kouzlo firemní identity

Je možné, aby dobře zvolená komunikace firmy přesvědčila vaše potenciální zákazníky o volbě právě vašeho produktu? My věříme, že ano. Součástí takové komunikace a obecně i způsobu prezentace a vnímání firmy je tzv. Corporate Identity.

 

Corporate Identity neboli firemní identita je součástí novodobé marketingové komunikace, jejímž hlavním cílem je komunikovat komplexně a uceleně. Správnou komunikací chceme zaujmout co nejvíce našich potenciálních zákazníků a příjemným nenuceným způsobem se jim, jak se říká, dostat pod kůži. Úspěšnost celé marketingové strategie závisí na znalosti marketingu, trhu, cílové skupiny a mnoha dalších aspektech, které se často v rukách lajka ztrácí v chaotické smršti neuceleně prezentovaných nabízených služeb s cílem co nejvíce zaujmout, kdy z výsledku je člověk často zmatený a dezinformovaný. Máte-li zájem o to, aby vaše firma působila uvnitř i navenek komplexně a profesionálně, neváhejte se na nás obrátit nebo se podívejte, jaké další marketingové a jiné služby jsme pro vás schopni zajistit.

 

Jedním z prvních kroků na cestě k úspěšné prezentaci vaší firmy je právě firemní identita neboli způsob, jak Vaši firmu vnímá veřejnost. Jakmile máte název firmy a logo (pár tipů najdete brzy v článku Pár tipů k tvorbě názvu a loga firmy), přichází řada na veškeré ostatní a neméně důležité záležitosti. Jejich rozsah je již na vás. Co by ale rozhodně nemělo chybět, je přehledná, ucelená a pro oko atraktivní webová prezentace. Z materiálů, které můžete svým zákazníkům nabídnout, jsou to pak např. vizitky, informační letáky s nabídkou služeb, drobné předměty jako propisky, hrnečky na kávu apod. Sortiment těchto předmětů je velmi rozmanitý a je jen na vás, kolik si toho vyberete. Nejsou to ale pouze předměty, které tvoří firemní identitu. Velkou roli zde hraje samotný personál firmy. Pro úspěšnou komunikaci firmy je nezbytností, aby personál vystupoval jednotně a nabízel vždy stejný rozsah a kvalitu služeb. Je například rozdíl, když při první návštěvě salonu krásy vám bude nabídnuta káva, personál se vám omluví za případné zdržení a sdělí vám, jak dlouho budete muset čekat, a poté při vaší příští návštěvě to nezopakuje, tedy nedostanete kávu, čekat budete hodinu a nikdo vás neupozorní. Taková komunikace rozhodně nepůsobí jednotně a firma nevystupuje jako celek. Důležité je nastavit pravidla firemní komunikace, která každý člen personálu bez výjimky dodržuje.

 

K ucelené firemní komunikaci už vede jen jedno – obrandování interiéru a exteriéru firmy. Zde opět záleží na vašich požadavcích a možnostech. U exteriéru si můžeme pohrát s vašimi firemními barvami, umístěním loga na budově a případnými výlohami. Důležité opět je zachovat unikátní tvář Vaší firmy. V případě interiéru je možností nespočet. Ať už se jedná o jednotný dress code nebo celkové vnitřní vybavení firmy, rozhodně tuto součást vaší vlastní firemní identity nepodceňujte. A pokud si nevíte rady jak na to, dejte nám vědět a my vám s tím rádi pomůžeme.

 

Více o brandingu firmy se dozvíte v našem článku Brand jako cesta k úspěchu.