Jak nastartovat online marketing ve vaší firmě

Než se pustíme podrobněji na tohle téma, je dobré mít základní přehled o rozdílech mezi výkonnostním a brandovým marketingem. Nejen, že vám to pomůže s lepším strukturování kampaní, ale budete také schopni lépe vyhodnocovat jejich účinnost. První ze zmíněné dvojice bude velice důležitý pro kampaně, které mají naplnit očekávání co se týče konverzí (prodej produktu, vyplnění formuláře atd.). Výkonnostní typ reklamy má v podstatě za úkol získat co největší počet akcí za co nejnižší cenu. Oproti tomu brandová reklama může zvýšit povědomí o firmě případně napravit reputaci nebo představit nový produkt potencionálním zákazníkům. S obrovským nárůstem tržeb nebo konverzí však v tomto případě spíše nepočítejte. Pro firmy většího formátu je rozhodně důležité najít si jistý poměr obou dvou složek, aby došlo k umocnění efektu celé kampaně a rozšíření povědomí o dané firmě.
Přestože spuštění kampaní většinou vyžaduje mít fungující web. Neznamená to, že je třeba přehánět s velikostí. I s malým webem jste schopni vytvořit prvotřídní kampaň. Konec konců, řada velkých institucí používá pro své kampaně právě microsite, které jsou zcela odděleny od celého webu společnosti. Pokud se jedná o výkonnostní reklamu, tato praktika je velmi běžná.

 

Zjistěte, jací jsou vaši zákazníci

Odlišit se od konkurence a vytvořit poutavou a zároveň nenásilnou reklamu je čím dál tím složitější. Aktuální situace v České republice se pomalu posunula ze stavu „být online“ na „umět dělat online“. Kampaně v dnešní době se stávají daleko více sofistikovanější a pracuji s větším spektrem informací než kdy dříve. Díky automatizaci a personalizaci mohou vznikat reklamy na míru téměř pro každého. Nezáleží na tom, zda se jedná o vyhledávač, stránky vašeho oblíbeného deníku nebo sociální síť.

Pokud jste měli někdy možnost nahlédnout do webové analytiky, asi již máte představu o tom, co vše jsou schopny firmy z vašeho brouzdání posbírat a občas byste byli překvapení, jak se tyto informace dají využít. Díky obrovské výhodě online prostředí a snadné měřitelnosti všech provedených akcí je zásadní rozdělit publikum na různé segmenty a ke každému přistupovat trochu jinak. Ani sebelepší reklama nebude stejně dobře fungovat na všechny vaše potenciální zákazníky. Už jen z demografických dat nebo informací o používaných zařízeních jste schopní vyčíst daleko více než si myslíte. Reklama, kterou vidí člověk při večerním brouzdání na webu by měla působit jinak než ta, která se mu zobrazila po cestě do práce při hledání informací v mobilu. Využijte tyto informace ve svůj prospěch také. Není co ztratit a lépe cílená reklama vždy zapůsobí na zákazníky mnohem lépe.

 

Testujte a snižte riziko na minimum

Čím větší kampaň tvoříte, tím více byste se měli zaměřit také na složení kanálů. Vsadit všechny peníze na jednu kartu se ne vždy vyplácí. Díky diverzifikaci se vám podaří zasáhnout širší publikum v odlišných rozhodovacích fázích a získáte obrovské možnosti využít odlišných metod cílení a formátů reklamy. Navíc můžete zjistit, které kanály vám fungují pro splnění stanoveného cíle a u kterých je naopak potřeba změnit strategii. Předejděte také chybám, kterou dělá řada firem. Pokud už se pustíte do testování vašich reklam či obsahu vašeho webu, nezapomeňte vyčkat, než získáte relevantní výsledky a podívat se na výsledky z mnoha pohledů. Desítky variant reklam bez pravidelného vyhodnocení vám moc dobře neposlouží.

Začít s online marketingem není složité, stačí vám pár tisíc korun měsíčně, které můžete do této oblasti vložit a pokud se budete řídit jistými pravidly, uvidíte, že se vám vynaložené peníze brzy dostanou nazpět. Pokud si přeci jen moc nevěříte, nebo se kvůli dalším věcem nemůžete reklamě věnovat, nevěště hlavu. Napište nám a my se postaráme o marketingový plán na míru.

A jaký očekáváme online marketing v roce 2018? Pokud Vás to více zajímá, tak si více přečtěte zde.