Online marketing v roce 2018

Online Marketing už dávno není nějakou novinkou na trhu, ale je to oblast, která má toho řadu za sebou a prožila několik revolucí, díky nimž se doslova otřásla v základech. Od prvních reklamních formátů až po dynamické reklamy s personalizovaným obsahem a řadou algoritmů schovaných na pozadí. Kam bude směřovat nejen digitální marketing v následujícím roce se podíváme na následujících řádcích.

 

Rozhýbejte unikátní obsah

Strategie se samozřejmě bude lišit podle zaměření vaší firmy i velikosti marketingového rozpočtu. Stále větší popularitě se těší videa. Díky nim můžete předat uživatelům spoustu informací velmi nenáročnou formou. Pro segmenty jejichž publikum je v online světě velmi aktivní může být vhodné stále populárnější živé vysílaní. Obrovské popularitě se těší také nové formáty na sociálních sítích. Roli Snapchatu přebral Instagram a se svými Stories poskytují prostor i pro start-upy nebo drobné podnikatele ukázat vše co umí. Růst, kterého se mu podařilo dosáhnout během posledního roku, je téměř neuvěřitelný avšak úroveň využití na českém trhu je stále velmi nízká.

Pokud se dále podíváme na obsah reklam, zjistíme, že úpadek zaznamenávají reklamy postavené na obrázcích z fotobanky. Ať už máte jen mobilní telefon nebo kvalitní fotografickou techniku, zaměřte se více na tvorbu vlastního grafického obsahu. Vytvořte reklamu, která by velmi dobře fungovala na stejném místě i kdyby byla organickým výsledkem. Přemýšlejte o reklamách na sociálních sítích jako o příspěvcích. Jak by na ně reagovali vaši fanoušci? Stal by se tento příspěvek virální i bez přiděleného rozpočtu? Měla by potenciál dostat se vaše reklama ve vyhledávání na první pozici i bez vynaložené koruny? Tohle jsou otázky, které je třeba položit. Díky responzivním reklamám vám odpadá starost o desítky různých formátů, hromadné nahrávání vám pomůže spustit i poměrně komplexní kampaň během okamžiku.

 

Technologie se posouvají, kreativita zůstává

S růstem digitálního marketingu je také třeba počítat s nárůstem práce, která vzniká v jeho okolí. Není třeba nabírat desítky dalších zaměstnanců. Zaměřte se více na chytré řešení a popřemýšlejte, jak spustit skvělou kampaň a zároveň minimalizovat práci která je okolo. Pokud se vám podaří využít všechny možnosti, jenž tato oblast nabízí, budete schopni daleko rychleji reagovat na změny a posouvat se vpřed mílovými kroky.

Přichází doba argumentované reality (AR), která zásadně ovlivní formáty v následujících letech. Výběr cílení a nabídek přebírá již nyní strojové učení (ML – Machine learning). Nahrazení jedné věci v celém procesu je však velmi komplikované. Kreativita stále zůstává v rukou člověka a v konečném důsledku kampaně stojí na myšlenkách vytvořených v hlavě. Není se tedy třeba obávat, že bez veškerých pokročilých technologií nejste schopni na trhu uspět. Důležité je však o obsahu i cílení trochu více přemýšlet. Promyšlené kampaně budou fungovat dále. Ty, které postrádají kreativitu se stanou černou dírou na peníze.

Jak nastartovat online marketing ve firmě vám přiblížíme v našem dalším článku. Nezapomeňte sledovat náš blog.