Pár tipů k tvorbě názvu a loga firmy

Významu Corporate Identity a co si pod tím představit jsme se věnovali v článku Kouzlo firemní identity. Pojem Corporate Identity v sobě zahrnuje několik na sebe navazujících aktivit firmy, kdy jednou z prvních je (v případě zakládajících firem) tvorba názvu a loga. Následující tipy vás v této oblasti mohou přivést na správnou cestu.

Jak tedy začít při tvorbě originálního názvu vaší firmy?

  • Vybudujte povědomí

Jakmile začnete přemýšlet, jak by se vaše firma mohla jmenovat, myslete na to, že chcete vybudovat povědomí u veřejnosti. Název se musí dobře vyslovovat a být snadno zapamatovatelný. Jako pomůcku si zkuste s navrženým názvem trochu pohrát ve větách a povídejte si o něm jako o již fungující firmě. Jednoduše tím chceme říci, že se o vaší firmě musí lidem snadno mluvit.

  • Buďte originální

U známých osobností či uměleckých ladně znějících jmen se často používá název firmy jako JMÉNO PŘÍJMENÍ majitele nebo zakladatele podniku. Ale pozor, toto neplatí pro každého! V dnešní době dokonce můžeme říci, že si toto může dovolit jen osoba velmi dobře známá ve svém oboru nebo celebrita slavná ve společenských kruzích. Půjdete-li jinou cestou, držte se hlavního pravidla a tím je již zmíněná snadná zapamatovatelnost. K volbě toho pravého názvu vás mohou inspirovat i cizí jazyky. Nejčastěji je využíváno angličtiny, ale libozvučné vyjádření vašeho byznysu můžete hledat i jinde. Chce to jen odvahu a pevné přesvědčení.

  • Myslete na budoucnost

Mějte na paměti, že název nevymýšlíte jen pro sebe, ale i pro své stávající a potenciální zákazníky. Kreativní můžete být v mnoha ohledech, ať už se jedná o prezentaci vaší firmy nebo o provedení nabízených služeb. Oproti názvu však můžete všechny tyto aktivity v průběhu svého podnikání měnit. Název by měl zůstat do budoucna stejný.

Součástí firemní identity je tzv. Corporate Design, který můžeme vysvětlit jako unikátní vzhled konkrétní firmy. Název firmy již máte vymyšlený, nyní je potřeba obléknout ten správný dobře padnoucí kabát. A tak jako se dům nedá stavět od střechy, tak se dokonalý brand (více o brandu najdete v článku Brand jako cesta k úspěchu) neobejde bez pevných základů. A tím základním kamenem máme na mysli originální logo trefně vystihující vaši firmu. Logo je originálním symbolem firmy. Mělo by dokázat vyjádřit hlavní smysl či význam vašeho podnikání. Vaše logo se pak bude objevovat na všech materiálech spojených s vaší firmou, a proto tento hlavní krok k vytvoření firemní identity nepodceňujte. Lidé se často domnívají, že mají-li v oblibě nějakou barvu, typ písma nebo symboly, je to dobrá volba i pro prezentaci firmy. Jejich firemní identita pak může na zákazníka působit jinak, než bylo původně zamýšleno. Proto je dobré důvěřovat odborníkům, kteří vaší firmě vtisknou jedinečný moderní vzhled vhodný pro dané odvětví.

Pokud právě podnikáte první kroky k založení firmy nebo chcete v již zavedené firmě provést více či méně zásadní změny a hodily by se vám postřehy našich odborníků, neváhejte se na nás obrátit. Jsme schopni připravit obchodní a marketingové strategie pro malé, střední i velké podniky. Se zástupci všech tří kategorií máme své praktické zkušenosti.