Pokud on-line kampani věnujete spoustu času a následně vidíte, že se objednávky jen hrnou, je to skvělý pocit!

Daniel Bauer

říká Daniel Bauer, on-line marketing specialist

 

Rádi bychom Vám představili dalšího stěžejního člena týmu First Choice Consulting s.r.o. Je jím Dan Bauer, specialista na on-line marketing. Dan má má přehled o všech marketingových nástrojích a možnostech on-line světa, sleduje dobu a trendy a využívá je ve své práci. Připravuje kampaně na míru a ke každému klientovi přistupuje individuálně a nanejvýš zodpovědně.

 

Co se Vám líbí na práci v oblasti online marketingu?

V on-line marketingu nemáte nikdy hotovo a to se mi moc líbí. Klientovu kampaň můžete stále zlepšovat, ale nikdy vlastně nezjistíte, jestli jste dosáhli maximálního potenciálu všech on-line kanálů. Je jen na vás, kolik do kampaně vložíte času a úsilí. Pokud kampani věnujete spoustu času a následně vidíte v analytice a nebo slyšíte z úst klienta, že objednávky se jen hrnou, je to skvělý pocit.

Pokaždé, když přebíráme od klienta reklamní účet, který mu před tím spravoval někdo jiný, hned vidíme, kolik času a úsilí do jeho rozvoje vložil.
Na práci on-line markeťáka je super to, že kancelář (svůj počítač) máte stále u sebe. Můžete tedy pracovat odkud chcete.

On-line marketing se už nějakou dobu rozvíjí, ale stále nabízí nespočet příležitostí. Opravdu špičkových online markeťáků u nás moc není a určitě je zde příležitost pro další rozvoj. Západ je přeci jen o něco dál, něž jsme my. Bohužel ani Google a Facebook nám v tom moc nepomáhají, protože spoustu on-line marketingových nástrojů spouštějí pouze pro západní trhy a u nás je tedy nemůžete využít (pokud nemarketujete pro klienta i západní trhy).

Velké nepochopení on-line světa vnímám ze strany malých a středních podnikatelů, kteří nevyužívají on-line k rozvoji svého podnikání. Je to velká škoda, protože tak přicházejí o velké množství zákazníků. Spoustu firem ani nenapadne, že by mohli on-line využít jako zdroj akvizice nových zákazníků a stále se ubírají pouze cestou bannerů u silnice a reklamních letáčků. Doba se ale změnila a je potřeba hledat nové možnosti.

Podívejte se kolem sebe v tramvaji a uvidíte, že 7/10 lidí scrolluje instagram, facebook, hraje hru a nebo si čte nějaký článek na webu. Každý z těchto lidí je něčí potenciální zákazník a pokud vymyslíte, jak dostat správnou reklamu před vašeho potenciálního zákazníka v tramvaji, máte nového klienta 🙂

 

Co Vás vedlo ke spolupráci s firmou FCC?

Když jsem prodal e-shop, tak jsem se chtěl i nadále rozvíjet v on-line a hledal jsem tedy marketingovou agenturu, ve které bych se dostal k zajímavým klientům. Po chvíli brouzdání po webu jsem narazil na FCC. Měl jsem to štěstí, že mne vzali na pohovor … tedy, spíše na přátelský pokec. Hned jsme si sedli a já věděl, že jsem tu správně. Dle mého názoru jsem zapadl do kolektivu a společně tvoříme moc dobrý tým, který je schopen dosahovat výborných výsledků. Každý jsme dobrý v něčem jiném a všichni se výborně doplňujeme.

 

Co považujete za svou největší profesní výhodu?

Asi to, že dokážu číst v kampaních a odhalit, co je potřeba upravit. Postavit samotnou kampaň není náročné, jen to zabere nějaký čas. Náročné je pochopit chování uživatelů, kteří na reklamy klikají a následně je roztřídit podle těch, kteří našimi zákazníky jsou a kteří nikoli. Viděl jsem již spoustu účtů, kde On-line specialista postavil kampaně, ale následně se k nim již nikdy nevrátil. To ovšem není můj případ.

Další výhodou je asi to, že jsem “univerzál” a ovládám všechny kanály včetně analytiky, i když se specializuji především na Facebook a Instagram.

 

Jaké jsou Vaše vize a cíle v rámci FCC?

Jsem velmi cílevědomý člověk a mám rád nové výzvy. Vždy se těším na nové klienty. Čím větším jsou oříškem, tím lepší. Nebudu plýtvat skromností a řeknu, že mojí vizí je to, abychom se stali přední agenturou zajišťující pro naše klienty komplexní konzultační služby, včetně on-line marketingu. Myslím si, že máme dobře nakročeno a za pár let, kdo ví. 🙂

 

Co tě baví v práci i mimo ni?

Když zrovna “nedatluju” do počítače nové kampaně, tak se snažím hlavně sportovat a dále se vzdělávat. Nedokáži si představit svůj život bez sportu, protože si u něj vždy vyčistím hlavu. Rád chodím do fitka, běhat, na workout hřiště a zahrát si basket. Stejně jako v “onlajnu”, tak ani ve sportu nejsem vyloženě vyhraněný.

Jsem nadšenec do aut, takže ve volném čase koukám na Grand Tour, Top Gear (jen ten původní!) a nebo na YouTube na testy vozů. Ráno u snídaně vždy sleduji sestřihy zápasů NBA, což je takový můj ranní rituál 🙂 Snažím se udělat si každý večer čas a chvilku číst, protože při čtení vždy dostávám nové nápady a následně se mi líp spí 🙂