Svět je již dávno digitální, tak proč zůstat analogový

říká Jakub Nikodym, Online Marketing Manager

Již jsme vám představili některé členy týmu FCC a budeme v tom nadále pokračovat.  Dalším členem týmu FCC je odborník na online komunikaci a vedoucí online oddělení Jakub. Kuba má díky svému analytickému myšlení velký rozsah a dokáže veškeré projekty dotáhnout do dokonalosti.  Jak vnímá svou profesní dráhu a co považuje za důležité v profesním a osobním životě, nám sdělil v našem rozhovoru.

 

Co se Vám líbí na práci v oblasti online marketingu?

Od samotného počátku posunulo digitální prostředí možnosti marketingu na zcela jinou úroveň. Počínaje plánováním přes exekuci až po detailní reportování nebo následné predikce. Je to odvětví, které se před ničím nezastaví a proniká do života všech lidí. Stále mohu objevovat nové způsoby, jak zviditelnit firmu, jak získat více konverzí nebo přilákat návštěvníky na web. Díky analytickému měření a pokročilým metodám navíc přesně změřím výsledky vynaloženého úsilí a hodnotu kampaní pro klienta. Z toho důvodu budu mít vždy k online marketingu velmi blízko.

 

Jak vnímáte online svět okolo nás včetně příležitostí, které nabízí?

Už od útlého věku jsem zjistil, že lidé nejvíce ocení, pokud děláte něco navíc. Pokud uděláte něco, k čemu vás nepřivede systém, společnost, rodiče nebo váš šéf. Každý si do jisté míry buduje svůj profil, okolí i kariéru. Možností, které nabízí současný online svět je opravdu nespočet, stačí se jen zamyslet a pokud budete chtít, můžete velmi snadno začít s něčím, co vás bude bavit a zároveň ostatní to dokáží ocenit. Díky internetu se lidem otevřely dveře k obrovskému množství informací. Zaleží jen na každém z nás, jak toho využije. Stačí chtít a pustit se do toho.

 

Co Vás vedlo ke spolupráci s firmou FCC?

Hanka se Zuzkou přišly se zajímavou nabídkou formovat online tvář First Choice Consulting a podílet se na zajímavých projektech nejen na českém trhu. Dostal jsem prakticky volné ruce pro tvorbu online kampaní a přebral plnou zodpovědnost za jejich zpracování. Věděl jsem, že mám z jejich strany důvěru a mohu se plně soustředit na práci, která má smysl. Různorodé projekty nabízely a stále nabízejí dostatek prostoru pro mou kreativitu a další rozvoj, bez čehož by se tvorba kampaní mohla snadno změnit ve stereotyp. Co však oceňuji zcela nejvíce je flexibilita a vstřícnost, kterou by se mohla řada firem na českém trhu od FCC učit.

 

Co považujete za svou největší profesní výhodu?

Za tu dobu, co se pohybuji okolo online marketingu, jsem již viděl stovky různých reklamních účtu a kampaní. A mám vnitřní radost, když mohu věci zlepšovat, ať už se firma nachází v jakémkoliv odvětví. Osobně za velkou výhodu považuji to, že se mi podařilo propojit ekonomické vzdělání s velkým důrazem na matematiku společně s technickými znalostmi do unikátní kombinace. Proto je pro mne daleko jednodušší rychle analyzovat nedostatky v kampaních nebo na webech klientů a najít vhodná řešení. Důležité je podle mne se nezastavit před ničím a neustále se učit nové věci. Svět je již dávno digitální, tak proč zůstat analogový.

V minulosti jsem prošel malými firmami, zažil korporátní firmu a vyzkoušel si jaké je to pracovat pro Google. Myslím, že i to mi dalo obrovskou výhodu do mého profesního působení a daří se mi nabyté zkušenosti využívat každý den.

 

Jaké jsou Vaše vize a cíle v rámci FCC?

Začínal jsem v FCC zhruba před rokem a půl. Byla to malá firma, která si budovala místo na trhu. Pozice to nebyla zrovna snadná, ale strategické myšlení a houževnatost všech členů přinesla ovoce.

Úspěšně nastartované projekty i pozitivní recenze našich klientů nás nyní ženou kupředu.  Nedávno se nám podařilo rozšířit tým online marketingu, který se stává neodmyslitelnou složkou FCC. Pokud i nadále půjde vše podle plánu, budeme mít brzy dostatečnou kapacitu na nastartování projektů na nadnárodní úrovni, zapojíme do našich kampaní umělou inteligenci a podaří se nám ještě více zautomatizovat pravidelné procesy. Věřím, že pokud si dáme větší cíle, dokážeme rychle růst a odevzdávat klientům projekty na světové úrovni.

 

Co Vás baví v práci i mimo ni?

Pokud mám chvíli volného času, snažím se jej využít co nejvíce aktivně. Velmi rád cestuji, ať už je to s batohem na zádech, na kole nebo třeba letadlem. Obecně raději pobíhám někde na čerstvém vzduchu, trávím čas s rodinou na horách, s přítelkyní se vydáme na výlet po okolí nebo s pejskem vyrazím na procházku. A když zrovna počasí nepřeje, tak mám alespoň o důvod víc sednout si k práci nebo si zahrát nějakou deskovou hru. Hlavní je být obklopen lidmi, se kterými vás život baví, a to se mi zatím daří.  Jak na té profesní úrovni, tak v soukromém životě.

 

A kdo bude další, koho Vám představíme příští měsíc? Nechte se překvapit a sledujte náš blog.